Smart-TV

En smart-TV er en TV som kan brukes på internett. Den må kobles til internett enten trådløst eller kablet. Da kan du i tillegg til å se ordinære TV-kanaler strømme tv-program, film og musikk via noen av de mange strømmetjenestene som finnes. De fleste smart-TVene styres ved hjelp av ulike apper, ikke ulikt dem man laster ned og bruker på mobiltelefoner. NRK har egne NRK TV-apper tilpasset mange av smart-TVene.

Smart-TVer og TV-mottakere

Avspillingsproblemer

Send inn feilmelding

Hvordan feilmelder jeg Smart-TV?

Send oss følgende på info@nrk.no:

  1. Problemet:
    • Detaljert beskrivelse av problemet *)
    • Hvilke steg gjør at du kan skape/gjenskape feilen?
    • Hvis mulig, ta en video av problemet med mobilen.
  2. TV-en:
    • Hvilken TV-modell? Du finner produktmodellkoden fra TV-ens innstillingsmeny *)
    • Hva er TV-ens systemprogramvare (firmware)? *)
    • Hvilken versjon av NRK TV-appen gjelder dette?
      • Eldre versjon: Trykk på «Innstillinger» nederst til venstre i applikasjonen
      • Ny versjon: Trykk på «Logg inn» nederst til høyre i applikasjonen
    • User ID
      • Tigjengelig fra og med versjon 2.2.X av NRK TV-applikasjonen:
        På «Logg inn»-siden (i forlengelse av app versjonsnummeret) står det en unik identifiseringskode (UID). Vennligst informer hva denne er ved feilmelding.
    • Fungerer andre applikasjoner som forventet (Netflix, Youtube …)?
    • Fungerer NRK Super-applikasjonen?
    • Er det forsøkt å gjøre en tilbakestilling av TV-en?
    • Har du slukket TV-en, eventuelt trukket ut strømkabelen?
    • Er det forsøkt å slette applikasjonen (og hvis mulig slette applikasjonsdata) og installere på nytt?
    • Er det koplet andre enheter til TV-en via HDMI-porter?
      • Hvis ja, prøv å koble fra disse og se om det har noen virkning.
  3. Nettverk:
    • Kablet eller trådløs forbindelse?
    • Hvilken internettleverandør benyttes?
    • Hvilken IP-adresse benytter du (sjekkes via PC)?
    • Prøvd å koble til et annet nettverk? Bruk for eksempel mobilen som tilgangspunkt (se egen brukerveiledning fra f.eks. Telenor)

*) Obligatorisk informasjon som er nødvendig for oss å ha i forbindelse med feilsøkingen