Smart-TV

En smart-TV er en TV som kan brukes på internett. Den må kobles til internett enten trådløst eller kablet. Da kan du i tillegg til å se ordinære TV-kanaler strømme tv-program, film og musikk via noen av de mange strømmetjenestene som finnes. De fleste smart-TVene styres ved hjelp av ulike apper, ikke ulikt dem man laster ned og bruker på mobiltelefoner. NRK har egne NRK TV-apper tilpasset mange av smart-TVene.

Smart-TVer og TV-mottakere

Avspillingsproblemer

21.10.2019: Ny versjon av NRK TV-applikasjonen er tilgjengelig via nedlasting/oppdatering via apparat for Samsung smart-TV (årgang 2016 og enkelte 2015 og 2017 modeller) som forhåpentligvis løser avspillingsproblemene. Fint om brukere som har lokal installasjon har muligheten for teste denne versjonen, og gir oss en tilbakemelding.

Send inn feilmelding

Hvordan feilmelder jeg Smart-TV?

Send oss følgende på info@nrk.no:

  1. Problemet:
    • Detaljert beskrivelse av problemet *)
    • Hvilke steg gjør at du kan skape/gjenskape feilen?
    • Hvis mulig, ta en video av problemet med mobilen.
  2. TV-en:
    • Hvilken TV-modell? Du finner produktmodellkoden fra TV-ens innstillingsmeny *)
    • Hva er TV-ens systemprogramvare (firmware)? *)
    • Hvilken versjon av NRK TV-appen gjelder dette?
      • Eldre versjon: Trykk på «Innstillinger» nederst til venstre i applikasjonen
      • Ny versjon: Trykk på «Logg inn» nederst til høyre i applikasjonen
    • User ID
      • Tigjengelig fra og med versjon 2.2.X av NRK TV-applikasjonen:
        På «Logg inn»-siden (i forlengelse av app versjonsnummeret) står det en unik identifiseringskode (UID). Vennligst informer hva denne er ved feilmelding.
    • Fungerer andre applikasjoner som forventet (Netflix, Youtube …)?
    • Fungerer NRK Super-applikasjonen?
    • Er det forsøkt å gjøre en tilbakestilling av TV-en?
    • Har du slukket TV-en, eventuelt trukket ut strømkabelen?
    • Er det forsøkt å slette applikasjonen (og hvis mulig slette applikasjonsdata) og installere på nytt?
    • Er det koplet andre enheter til TV-en via HDMI-porter?
      • Hvis ja, prøv å koble fra disse og se om det har noen virkning.
  3. Nettverk:
    • Kablet eller trådløs forbindelse?
    • Hvilken internettleverandør benyttes?
    • Hvilken IP-adresse benytter du (sjekkes via PC)?
    • Prøvd å koble til et annet nettverk? Bruk for eksempel mobilen som tilgangspunkt (se egen brukerveiledning fra f.eks. Telenor)

*) Obligatorisk informasjon som er nødvendig for oss å ha i forbindelse med feilsøkingen