Retningslinjer for rekrutteringsmaler
NRK vil alltid synliggjøre seg som en attraktiv arbeidsgiver, og bruker flere plattformer for å vise hva vi har å by på. Vi har utviklet en annonsebildegenerator for rekruttering slik at vi fremstår gjenkjennelig og helhetlig. I verktøyet kan du lage bilder i formatene til Webcruiter, finn.no, LinkedIn og sosiale medier. Verktøyet kan kun benyttes etter avtale. Kontakt HR-senteret for spørsmål.
I tilfeller der vi ikke kan bruke formatene i verktøyet, er det viktig å sikre tydelig NRK-avsender ved å bruke samme prinsipper for logoplassering, farger og NRK-font.
Eksterne nettsider
Webcruiter
![](https://info.nrk.no/wp-content/uploads/2023/08/eksempel_annonse_webcr.png)
finn.no
![](https://info.nrk.no/wp-content/uploads/2023/08/eksempel_annonse_finn.png)
Sosiale medier
1-1 og 9-16
![](https://info.nrk.no/wp-content/uploads/2023/08/Annonseeksempel-some-mockup.jpg)
Fysiske flater
Rollup
![](https://info.nrk.no/wp-content/uploads/2023/08/Rollup_mockup_beste.png)
Logo
Alt materiell skal merkes med NRK-logo
![](https://info.nrk.no/wp-content/uploads/2023/08/NRK_logobilde-.png)
Fargepalett
Alt Blue 100 PMS 9442 CMYK 20/4/0/0 RGB 212/238/252 #D4EEFC |
Core Blue 600 PMS 293 CMYK 96/62/0/0 RGB 23/116/222 #1767CE |
Core Blue 900 PMS 2758 CMYK 96/62/0/62 RGB 10/35/67 #0A2343 |
Typografi
Rekruttering bruker NRKs eget skriftsnitt, NRK Sans.
![](https://info.nrk.no/wp-content/uploads/2023/08/Typografi.png)
Guide til foto/film
Stil og tone
› Motivet bør være gjenkjennbart som NRK, enten dette er filmcrew, produksjonsteam, utviklere, klippere, designere, NRKs produkter eller profiler.
› Motivet bør vise NRKs kultur, arbeidsform og menneskene som jobber her.